ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟ
Ψυχοκινητικό πρόγραμμα: Είναι το πρόγραμμα που ταυτίζει την κινητική συμπεριφορά και τον χαρακτήρα του όπως αυτός προκύπτει μέσα από τις εμπειρίες και τα συναισθήματα του την εκάστοτε στιγμή.
Η κινητική μας συμπεριφορά, μέσω των δραστηριοτήτων, εκδηλώνει και το συναίσθημα μας . Η διαδικασία αυτή είναι αμφίδρομη, με τέτοιο τρόπο που και οι δύο μεταβλητές επηρεάζουν και επηρεάζονται ανάλογα μεταξύ τους.
Οι στόχοι της ψυχοκινητικής αγωγής είναι :
- Η αυτογνωσία. Η γνώση δηλαδή της ατομικότητας του ατόμου σε συνδυασμό με τα κινητικά προτερήματα και τις κινητικές αδυναμίες του.
- Πλευρίωση . Η κατάκτηση της δεξιότητας επικράτησης της μίας πλευράς του σώματος ,δεξιά ή αριστερή
- Ισορροπία. Η αντίληψη δηλαδή της στάσης του σώματος καθώς και των μελών του.
- Ρυθμός. Ο συνδυασμός της κίνησης όταν αυτή εμπλέκεται με το χρόνο και τα χρονικά διαστήματα ανάμεσα σε δυο καταστάσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί μια κινητική πράξη.
- Ταχύτητα αντίδρασης : Η δεξιότητα που συνδέεται άμεσα με την επιδεξιότητα κατά κύριο λόγω των άκρων και έχει να κάνει με την ακρίβεια, το χρόνο και την επιτυχία μιας πράξης .
- Προσανατολισμός του σώματος στο χώρο : Η αντίληψη που έχουμε για το σώμα μας, ως σημείο αναφοράς, σε σχέση με τα υπόλοιπα αντικείμενα που μας περιβάλλουν.
- Εκφραστικότητα. Η αποτύπωση διαφόρων συναισθημάτων όπως λύπη, χαρά, αγωνία με κινήσεις του προσώπου και ολόκληρου του σώματος μας .
- Μίμηση. Η αντιγραφή προτύπων κίνησης ή στάσης , προσώπων ή ζώων.
- Γνωριμία και έλεγχος αναπνοής.
- Δημιουργικότητα. Η παραγωγή νέων κινητικών πράξεων και συμπεριφορών .
Η ανάπτυξη των ψυχοκινητικών δεξιοτήτων στα παιδιά είναι άμεσα εξαρτημένη με τη σκελετομυϊκή και νευρομυϊκή ωρίμανση του κάθε παιδιού. Τα ερεθίσματα που δίνονται από τους γονείς και από τους παιδαγωγούς, θεραπευτές επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη διαδικασία αυτή.
Στο κέντρο ανάπτυξης παιδιού και εφήβου «ΩΘΗΣΗ» υπάρχει μια οργανωμένη αίθουσα ψυχοκινητικής αγωγής με πολύ μεγάλη πληθώρα ερεθισμάτων. Οι θεραπευτές είναι καταρτισμένοι σε ψυχοκινητικά προγράμματα παιδιών τόσο σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο.